Tovetam - fashion company

Jag tänkte berätta lite om mina planer för hösten då jag tänkte starta mitt företag tovetam - fashion company. Det ska vara ett företag som ska sälja unikt designade kläder som dessutom är skräddarsydda. Företaget vänder sig till alla men jag tänkte framförallt på studenter som behöver både balklänning och avslutningsklänning inom en kort tidsram och deras ekonomi är knaper. Jag har också tänkt på arbetande män och kvinnor som inte har så mycket tid. De som hellre vill umgås med familjen iställer för att springa runt och leta efter en kostym eller en kappa. Då passar denna affärsidé utmärkt eftersom vi gör hembesök och tar måtten för att sedan leverera ett perfekt plagg direkt till dörren.

Jag håller nu på att ta mig an den svenska byråkratin och som omyndig är inte de det lättaste! Överförmyndare, skatteverket, tullverket och bolagsverket. Sedan tillkommer bank, försäkring och CSN som vill prata om indragning av mitt studiebidrag. Nae, pappersarbetet läggs på varandra och tiden börjar bli knaper. I slutet av September var det tänkt att tovetam - fashion company skulle slå upp dörrarna och hemsidan vara klar.

Jag hoppas bara få svar från överförmyndaren snart, men det kan ju ta sin tid. Förra brevet tog 4 veckor att svara på...


/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0