D's morgonträning

Fy*** vilket skitväder! Jag tyckte att gårdagens storm med piskregn var hemsk när man cyklade i det, men denna morgons regnskur visade sig vara hemskare. Vilket håll jag än cyklade åt så piskade det ner regn på ansiktet och återigen.. fy*** vad jag hatar detta skitväder!

06:15 Alarmet går igång. Jag reser mig upp och sätter på snooze på 5min och vinklar upp persiennerna(för att få in lite ljus).

06:20 Går jag upp ur sängen(ovanligt pigg) och brer mig en leverpastejmacka.

06:25 Öppnar jag fönstret för att se ifall det regnar idag.. det duggar lite.

06:42 Jag har bestämt mig för att ha regnställ på mig idag men väljer istället bara regnbyxorna och en relativt regntålig jacka(för det duggar ju bara lite utomhus).

06:45 Sitter jag på cykeln, cyklandes mot klubben i en aning mer regn än mitt öga såg för 5min sedan.

06:50 Möter jag Yngve ute i stormen också cyklandes mot klubben och vi svär på vädret ihop sista biten.

06:55 Vi anländer till klubben genomblöta och kalla.. men men nu börjar en mysig uppvärmning för morgon passet iallafall. Dags att börja jogga! :)

08:10 Nu är jag färdig med morgon träningen och jag är väldigt nöjd med resultatet jag får ut av den.

08:20 Är hemma och passar på att lägga in en omgång tvätt i tvättmaskinen. Sedan sätter jag på gröten på spisplattan samtidigt som jag passar på att ta en varm dusch.

08:45 Äter jag min frukost och skriver detta inlägg.

- D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0