Tillsammans mot världen

En semester har precis fått sitt slut och den blev verkligen inte som vi tänkt oss. Att vi inte skulle sova en enda natt borta och att större delen av det vi planerat, ja nästan allt, skulle falla bort. Det var sådant vi bara inte tänkt på när vi planerade semestern för några veckor sedan.

Vår semester skulle vara en tält- och mys- semester. Vi ville bara vara tillsammans och också träffa våra familjer. Kolmården var en självklarhet, fråga mig inte varför men D älskar det och jag tycker det bara är riktigt roligt när han har kul! Sen så tycker jag väl också det är kul o klappa getter och titta på tigrar.

Vi hade bestämt att efter två dagar och två nätter på kolmården skulle vi åka upp till Stockholm och hälsa på D’s släkt. Några dagars shopping för att jag skulle vara nöjd och glad och vi skulle också gå på Allsång på skansen. Det är något både jag och D aldrig gjort så det vara något vi såg fram emot. Efter det skulle vi upp till D’s sommarställe i Dalsland där hans familj var. Vi skulle umgås och sedan åka några dagar ensamma till Vita Sandar där det finns sol och bad. Eller ja, bad i alla fall, sol kan man väl aldrig ta för givet här i Sverige…

Efter en tid i Dalsland skulle vi möta upp med min familj som var mobila med husbil och skulle åka en sväng med dom. Men som sagt, såhär blev det inte… En dag på kolmården, inte en enda natt sovandes i det nya tältet eller på den nya madrassen. D blev sjuk och det såg inte ut att bli bättre så vi valde att åka hem.

Nu har vi i över två veckor känt på hur det är att bo tillsammans i en etta och både jag och D är positivt överraskade. Grälen har varit färre än både han och jag förväntat oss och vi har kommit in i en riktigt bra och mysig rutin faktiskt. Jo, faktiskt.. it is! Trodde aldrig de skulle funka i två veckor om jag ska vara ärlig, och nu, när verkligheten kommer tillbaka till oss så vill jag inte flytta mina saker härifrån.

Så nu börjar vägen mot vardagen. Imorgon börjar jag sommarjobba igen och om några veckor så är det skola för min del.


/T

Kommentarer
Postat av: madde

ja gör det =) finns juh mer än bara klänningar att buda på, iaf på dem andra auktionerna!



2008-07-27 @ 22:23:03
URL: http://justmadde.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel & ByråBekymmer

varför sitta i skugga om man vill får färg?



kram!

2008-07-28 @ 00:26:57
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0