T full med tårta och paj!

Min dag har varit allt annat en lugn. Tiden i morse bara sprang iväg så fick det jättebråttom till jobbet och glömde därför både mitt inloggningskort och lite viktiga papper som jag inte fick glömma... bra jobbat, eller hur?

Arbetsdagen idag gick rätt segt men vi kom på lunchen in på en väldigt intressant diskussion. Mat som körs i mikron tappar näringsvärde/nyttighet ah, de tappar väl något i mikron? Det är vad jag har hört i alla fall. Att det inte är bra att äta för mycket mikrovärmd mat trodde jag var en självklarhet. Är det bara jag som är konstig? Den mat jag pratar om är då hemmalagad mat som inte är halvfabrikat. Är det så att maten blir sämre? Vad är det maten tappar? HUR är det möjligt? Någon som vet, berätta gärna!

Efter lunch, prat och mer jobb så åkte jag hem. I bilen så insåg jag hur extremt lite bil jag åker på övriga året då jag inte sommarjobbar. Detta eftersom jag tyckte det var jättehemskt att det skett två bilolyckor på två dagar och jag antar att jag annars inte ser på nyheter så jag ser inte vad som händer. Det händer ju så mycket hela tiden att tillslut bryr man sig inte längre, iaf inte jag. Tyvärr blir det ju så, hur skulle de se ut om jag sörjde varje gång det skett en olycka i världen?

Både David och jag har precis varit på lite sent födelsedagsfirande hos hans mormor och morfar. Tårta, paj, bullar och kakor bjöds det på och jag är proppmätt!

Till kvällen tänkte vi äta ut och om jag får bestämma blir det nog en Sushibar här i stan.


/T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0